پادکست فارسی فنامنا – 13 آذر 1397

انصراف از دانشگاه، زندگی با مادری که مثل همه مادرها نیست و مواجهه صادقانه و جسورانه با چالشهای بزرگ زندگی. گفتگویی اثرگذار و عمیق با شیما از اصفهان. و البته شکستن قواعد پادکست فنامنا.

پادکست فارسی فنامنا

پادکست فارسی فنامنا را که با فید پادکست به راه بادیه منتشر می شود، می توانید روی بیشتر اپ های پادکستینگ گوش بدهید.

Apple PodcastsCastboxRadio PublicPocket CastsSpotifyGoogle PodcastsAnchor

آدرس ایمیل و کانال تلگرام پادکست به راه بادیه.

آدرس صفحه اینستاگرام و توئیتر به راه بادیه.

اگر شما هم مایل هستید درباره زندگی خودتان حرف بزنید می توانید در پادکست فارسی فنامنا شرکت کنید.

20 دیدگاه

  1. شیما جان عزیزم، داستان مامانت دقیقاً شرحِ داستانِ بیماری مادرِ منه، مادرم از ۸۹ تا ۹۱ درگیر این بیماری بود. مادرم پنج پسر و دو دختر داره پدرش کشاورز بود و چهل سالگی فوت کرد، دعواهایِ ۳۰ سالهٔ خانوادگی بین پدرم و خانواده خودش ( خواهرهاش و برادرهاش)، تحقیر‌هایِ ناخودآگاه از طرف پدرم بخاطر اینکه زبون‌بسته بوده بین خواهرهاش و برادرهاش که حقش رو نتونسته بگیره، پنج کلاس قدیم سواد، ساده بودن اما دل نورانی و بزرگش، باورنشدن و رونده شدن و نادیده گرفتن توسط خواهر/برادرهاش و پدرم و بچه‌هاش و دلایل دیگه علت بیماری‌ش بود.
    دو سال تحت درمان روانپزشک بود، اما نهایت خوب شد، تو هم مامانت خوب میشه، ولی اینو بدون که بچه‌هاش و کسایی که در ارتباط نزدیک باهاشند دلیل اصلی خوب شدنشه .

  2. شیما، مسلط و دیدۀ با تجربه داشت
    چقدر این دختر روی پدیده های اطرافش حساس بود، راجع به همه فکر می کرد. ذهنش منظم بود، اکثر سوالای ذهنش، سوالهایی بود که مربوط به حوزه روانکاوی بود.
    من از تعریف کردن داستان مادرش خوشم اومد، از سوادش خوشم اومد، از جسارت و اعتماد به نفسش خوشم اومد…
    خیلی لذت بردم…
    شیما جان بهترین چیز برای فهمم سینما، ادبیات و ادبیات و دیدنه….
    موفق باشی.

  3. یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین داستان هایی بود که این مدت شنیده بودم. بسیار خوشوقت شدم از آشنایی با شیما و شنیدن داستانش.
    شیما برای یادگیری فیلم سازی در اصفهان میتونی از انجمن فیلمسازان جوان در فرهنگسرای فرشچیان شروع کنی. آخرین باری که من یادمه بسیار اکتیو بودن و کلاس های مختلف هم برگزار میکردن. البته بگم تو همین حالا هم با این پادکست نشون دادی که هم نگاه هنرمندانه به اطرافت داری و هم روایت کردن رو خوب بلدی. امیدوارم در آینده خبر موفقیت در زمینه فیلمسازی رو بشنوم.

  4. شیما جان، من بسیار بهت غبطه میخورم، به تسلط کلامیت، به اینکه خودت را اینقدر خوب میشناسی و معلومه که به همه چیز خوب فکر کردی، و از همه مهم تر اینکه میتونی حتی در مورد زندگی خودت، مشاهده گری اینچنین بدون جهت گیری و بدون قضاوت، باشی، تمام این ویژگی ها از نظر من بسیار ستودنی و کمیاب هستند
    تمام مدتی که داشتی داستانتو تعریف میکردی، من واقعا مجذوبش بودم و تمام جملاتتو لمس میکردم و حس میکردم دارم داستان یه نویسنده ی زبردست را میخونم. متشکرم ازت برای اینکه با ما به اشتراکش گذاشتی.
    و البته متشکرم از آقای سخاوتی عزیز، برای فراهم کردن این امکان

  5. واقعا ازین پادکست لذت بردم، و از درایت شیما و هوشمندی اش. به نظرم علی سخاوتی واقعا خوب گفتگو ها رو پیش میبره

  6. ‌شاید این تمایل عجیب و غریب اثرگذاری در محیط و بیرون از وجود خویش، رمز و راز یک غریزه ناب برای بقا و نیل به نقطه تعادل زندگی باشه و شاید هم آن نقطه تعادل و ارضا کننده، آنچنان هم دارای پایداری مورد انتظار نباشه، ولی حداقل، آدم را وادار به حرکت و پویایی میکنه… خواه با بیان قصه هایی از زندگی و ایجاد پادکست و وبلاگ و یا خلق هررویایی دیگر.. . .

  7. بسیار خوب بود.

    اگر پذیرا باشید پیشنهادی داشتم

    اینکه هرکدوم از دوستانی که در پادکست شرکت میکنند بگن که اولین بار چطور و چه زمانی با وبلاگ علی سخاوتی یا پادکست ها آشنا شدن.
    به نظرم میتونه جالب و شاید مفید باشه.

  8. این پادکست رو به 3 نفر از دوستام معرفی کردم. شیما جدا تاثیر گذار بود و یک روایت خوب.
    پی نوشت نامربوط به پادکست :
    همه گفتن نفرت یه حس عقیم هست و معمولا مخفی نگه میدارنش…..چی میشه اگه مثل “صدای سخن عشق” یه پادکست داشته باشیم “صدای پای نفرت”

  9. سلام

    این اولین بار هستش که دارم نظر میدم ولی خب خیلی وقته که پادکستهاتون رو گوش میدم.
    فقط خواستم بگم خیلی شیما رو بخاطر صداقتش در احساسش تحسین میکنم. داستان بسیار تاثیرگذاری بود.
    آقای سخاوتی ما سینه سوخته ها رو خوب دور خودتون جمع کردین.

    1. عاااالی :))))))

      (آقای سخاوتی. الان بار چندمه که دارم بر می‌گردم چون می‌گه جواب معادله را صحیح وارد نکرده‌اید و خوب گمانم مشکلی در کار هست برای من وگرنه ریاضی بلدم)

      1. من چند وقت پیش اخرین ورژن نرم افزار”اینترنت دانلود منیجر”(IDM) رو نصب کردم و هر وقت که میام توی صفحه ای که فایل صوتی ضمیمه اش باشه مثل همین صفحه خود نرم افزار، دانلود فایل صوتی یعنی پادکست رو بهم پیشنهاد میده و من هم دانلود کردم و خیلی هم خوب بوده.
        این رو برای کسانی که حتما میخواهند دانلود کنند گفتم وگرنه من خودم از اپ های پادکست برای شنیدن پادکست استفاده میکنم.

  10. سلام
    شیمای عزیز من رو هم تونستی تحت تاثیر قرار بدی .نوع روایتت از موضوع کاملا منحصر بفرد بود .البته نقش آقای سخاوتی رو هم در بی حاشیه بودن پادکست نمی شه نادیده گرفت.ممنون از شما

  11. شیمای عزیز تو عالی بودی، راوی آگاه، دقیق و عمیقی برای زندگی خودت هستی و امیدوارم اون مدل ابزارهای روایت گری که مورد علاقه ات هستند را هر چه زودتر به دست بیاری و بتونیم به زودی شاهد فیلم هایی باشیم که می سازی و یک تشکر ویژه از بنیان گذار این پادکست گه با هر قسمت پنجره ی جدیدی برای تماشای جهان به روی ما باز می کنه.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *